راهنمای خرید انواع روان کننده بتن: بر اساس روش مصرف، قیمت و نیاز مصرف کنندگان به زبان ساده!

راهنمای خرید انواع روان کننده بتن

آب عامل اصلی روانی بتن است، اما کاهش نسبت آب به سیمان، مقاومت بتن را افزایش می‌دهد. حال سؤال این‌جاست که تا چه حد می‌توان این نسبت را کاهش داد!؟ و چه باید کرد که علاوه بر پایین نگه داشتن نسبت آب به سیمان، بتنی با روانی و کارایی بالا تولید شود؟ راهکار این مسأله، استفاده از روان کننده‌ بتن است، زیرا روان کننده بتن در کمترین میزان نسبت آب به سیمان، باعث ایجاد روانی یکسان بتن می‌شود و در بتن‌هایی با نسبت آب به سیمان یکسان، باعث روانی بیشتر بتن می‌شود. در ادامه این مطلب از بلاگ رامکا، ضمن تبیین تفاوت کاربردی و مکانیزم روان کننده‌ها، به شرح و ارائه راهنمای خرید انواع روان کننده بتن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید انواع روان کننده بتن بر اساس تفاوت کاربرد و مکانیزم روان کننده‌ها

هر یک از شما برای دریافت راهنمای خرید اصولی روان کننده بتن، نیاز به راهنمایی فروشنده دارید، اما یکی از بهترین راهنماهای خرید روان کننده بتن، بررسی جدول مقایسه‌ای است که به صورت همزمان ویژگی‌های این محصولات را نشان دهد تا شما بتوانید آسان‌تر محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ برای مثال در جدول زیر شما می‌توانید تفاوت اصلی روان کننده بتن، فوق روان کننده بتن و ابر روان کننده بتن را مشاهده نمایید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که روان کننده‌ها بی‌رنگ یا قهوه‌ای هستند و این موضوع، ارتباطی با کیفیت آنها ندارد.

نوع روان کننده بتنروان کنندهفوق روان کنندهابر روان کننده
بنیان شیمیایینمک‌های لیگنو سولفوناتفرمالدهید نفتالین سولفوناتپلی کربوکسیلات اتر
درصد کاهندگی آب بتن۵% – ۱۲%۱۲% – ۲۰%۲۰% – ۳۵%
زمان گیرشدیرگیرمعمولیکمی زودگیر
مقاومت بتن در سنین اولیهمتوسطخوبعالی
قدرت کاهندگی آب و روان کنندگی بتنمتوسطخوبعالی
حفظ کارایی (حفظ اسلامپ) بتنخوبمتوسطبسته به نوع کربوکسیلات عالی یا کم
قابلیت پمپاژعالیخوبخوب
مقدار مصرف (درصد وزن سیمان)۰٫۵ تا ۱٫۶۰٫۴ تا ۱٫۳۰٫۱ تا ۱٫۲
جداشدگی و آب انداختگی بتنکممتوسطمتوسط
مکانیزم روان کنندگی بتندافعه الکترواستاتیکیدافعه الکترواستاتیکیدافعه الکترواستاتیکی و ممانعت فضایی
تاریخ انقضا۱ سال پس از تولید۱ سال پس از تولید۱ سال پس از تولید
جدول راهنمای تفاوت روان کننده‌های بتن

راهنمای خرید انواع روان کننده بتن بر اساس نیاز مصرف کننده

یکی از معضلات کارخانه‌های بتن آماده، کارخانه‌های ساخت قطعات بتنی، پیمانکاران بزرگ و کلینیک‌های فروش روان کننده بتن که خودشان باید روان کننده‌های بتن را تأمین کنند، انتخاب برند مناسب برای خرید روان کننده است. در ادامه مقاله راهنمای خرید انواع روان کننده بتن، به بیان نکات کلیدی جهت رفع این مشکل می‌پردازیم تا بتوانید خریدی آسان داشته باشید.

کارخانه بتن آماده

 اگرکارخانه بتن آماده دارید گستره‌ی تنوع روان کننده‌ها بر اساس فاکتورهایی مانند هدف و محل مصرف روان کننده، سازگاری با سیمان، مقرون به صرفه بودن و … زیاد است که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم.

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن فیوژن پلاس +FUSION

افزاینده مقاومت بتن و کاهنده آب قوی در مدت کم

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن نئون پلاس +NEON

افزایش اسلامپ بتن با نسبت آب به سیمان پایین در کوتاه‌مدت

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن فیوژن FUSION

کاهنده سریع و قوی آب

فوق روان کننده بتن

فوق روان کننده بتن اوپال OPAL

افزایش میزان روانی بتن در لوله‌های طولانی پمپ

فوق روان کننده بتن

فوق روان کننده بتن توتال TOTAL

افزایش اسلامپ و مقاومت بتن در تابستان

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن کریپتون KRYPTON

ویژه تولید بتن با حفظ اسلامپ در زمستان

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن وانادیوم VANADIUM

تسهیل روان کردن بتن در محل پروژه

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن تالیوم THALIUM

افزایش‌دهنده مقاومت بتن و کاهنده آب پر قدرت

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن نئون NEON

کاهنده قوی آب و روان کننده بتن در مدت بسیار کوتاه

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن آرگون ARGON

مناسب برای تولید بتن در کارخانه‌ها و پروژه‌ها

فوق روان کننده بتن

فوق روان کننده بتن دراگون DRAGON

افزایش روانی و مقاومت بتن در هوای گرم

فوق روان کننده بتن

فوق روان کننده بتن پایتون PYTHON

افزایش روانی بتن در محل بتن‌ریزی، ویژه لوله پمپاژ طولانی
  1. ساخت بتن‌های ویژه: در ساخت بتن‌های پر مقاومت یا هر بتن ویژه‌ای که روان کننده به بچینگ اضافه می‌شود، کاهندگی آب در کنار حفظ اسلامپ بتن اهمیت دارد. در حالی که در ساخت بتن‌های خودتراکم حفظ اسلامپ بسیار مهم است تا بتن در محل پروژه اسلامپ ریزشی مناسبی داشته باشد. (البته این نکته را در نظر داشته باشید که در ساخت بتن‌های خودتراکم فقط می‌توان از روان کننده‌های پایه پلی کربوکسیلات استفاده کرد).
  2. روان کردن بتن در محل پروژه: اگر هدف تنها روان شدن بتن در محل پروژه (بعد از حمل با تراک میکسر) است، بهترین گزینه خیرد روان کننده‌های نسل اول و دوم است، زیرا نسبت به ابر روان کننده‌ها قیمت مناسب‌تری دارند. البته نیاز به دوز مصرف بالاتری است که در نهایت فرقی در قیمت نهایی نمی‌کند.
  3. حباب‌زایی روان کننده: همان طور که می‌دانید در پروسه تولید روان کننده‌ها از مواد حباب‌زا استفاده می‌شود در حالی که حباب و هوای ناخواسته برای مقاومت بتن خوب نیست. بنابراین برندهای تولید کننده روان کننده‌ها باید در طی پروسه تولید روان کننده با استفاده از مواد مناسب حباب‌زایی ایجاد شده را از بین ببرند تا محصول نهایی در بالاترین درجه کیفیت قرار گیرد، اما متأسفانه بسیاری از شرکت‌های تولید کننده‌ی روان کننده بتن در طی پروسه تولید روان کننده به دلیل قیمت تمام شده بالای محصول، حباب‌زایی را کم نمی‌کنند یا از بین نمی‌برند تا با این ترفند در بازار فروش این ماده رقابت کنند.
    شما می‌توانید پیش از خرید محصول با تست مقدار هوای بتن تازه، طبق استاندارد میزان حباب‌زایی را مشخص کنید تا بعداً با مشکلات بزرگ‌تری مانند افت مقاومت بتن روبرو نشوید.
  4. محاسبه به صرفه بودن روان کننده: تعیین به صرفه بودن روان کننده توسط هر فرد با روش‌های معمول انجام می‌شود. یکی از این روش‌ها مشاهده درصد ماده جامد به کار رفته درون روان کننده است، اما باید بدانید که درصد ماده جامد به کار رفته در روان کننده فاکتوری قطعی برای تعیین مقدار و قدرت روان کنندگی محصول نیست، زیرا برخی از شرکت‌های تولید کننده انواع روان کننده بتن برای بالا بردن درصد ماده جامد، یک سری مواد جامد محلول در آب که هیچ خاصیتی هم برای بتن ندارد به آن اضافه می‌کنند.
    بنابراین چنانچه دو روان کننده با مقدار درصد ماده جامد یکسان داشتید برای تعیین به صرفه بودن آن بهترین روش این است که ببینید در تست روانی یکسان، دوز مصرف کدام روان کننده کمتر است تا قیمت معادل آن را حساب کنید. به بیان ساده اگر محصول با ۲۰۰۰۰ تومان اسلامپ ۳ را کرد ۲۰ و محصول دیگر با قیمت ۲۴۰۰۰ تومان، اسلامپ ۳ را کرد ۲۰؛ واضح است که محصول اول به صرفه‌تر است. (البته آنچه گفته شد فقط برای بحث روان کنندگی است و موضوع حفظ اسلامپ نیز باید کنار این موضوع بررسی شود.)
  5. سازگاری با سیمان: نکته دیگر در خرید روان کننده مناسب سازگاری سیمان مصرفی با روان کننده است، زیرا بعضی از افزودنی‌ها در کنار سیمان‌های مختلف رفتارهای متفاوتی مانند روانی، هوازایی و مقاومت متفاوتی را از خود نشان می‌هند. بنابراین تست را با سیمانی که همیشه مصرف می‌کنید انجام دهید و در صورت استفاده از چند نوع سیمان پیش از خرید روان کننده تست را روی تمام انواع سیمان انجام دهید.
بهترین گزینه خرید روان کننده‌های نسل اول و دوم است چون قیمت آن ارزن‌تر است.
بهترین گزینه خرید روان کننده‌های نسل اول و دوم است چون قیمت آن ارزن‌تر است.

پیمانکاران بزرگ

اگر پیمانکار بزرگی هستید که تصمیم به خرید روان کننده بتن دارید، در نظر گرفتن چند نکته ذیل پیش از خرید الزامی است.

  1. مشخص کردن هدفتان پیش از خرید روان کننده بتن: هدف از استفاده‌ی روان کننده امری مهم است، به طوری که همین امر باعث ایجاد تولید انواع روان کننده بتن می‌شود؛ برای مثال معمولاً پیمانکاران در محل پروژه مقداری روان کننده دارند تا در صورت نیاز جهت افزایش روانی بتن، آن را به بتن اضافه کنند.
  2. وسعت پروژه: در صورتی که پروژه به قدری بزرگ باشد که پیمانکار نیاز به احداث بچینگ را الزامی بداند، باید زمان خرید روان کننده تمام نکات مذکور در ارتباط با کارخانه‌های بتن مد نظر گرفته شود.
  3. تاریخ انقضاء محصول: به طور معمول، افزودنی‌های بتن تاریخ انقصاء یکساله دارند. بنابراین پیمانکار باید بیش از مقدار مورد نیاز یکسال خرید نکند و در صورت خرید، اضافه محصول را در پروژه‌ی دیگری استفاده کند یا مقدار مازاد را بفروشد.
افزودن فوق روان کننده بتن در محل
افزودن فوق روان کننده بتن در محل

تولیدکنندگان قطعات بتنی

تولیدکنندگان قطعات بتنی، چون سازندگان دیوارهای پیش‌ساخته بتنی، فونداسیون پایه‌های برق، موزاییک، سنگ مصنوعی و…، لازم است برای خریدی مقرون به صرفه به نکات ذیل توجه کنند:

  1. از آن‌جا که در ساخت قطعات پیش‌ساخته بتنی به حمل و جابجایی بتن با تراک نیازی نیست و استفاده از روان کننده‌ با اثر حفظ اسلامپ اهمیت چندانی ندارد، تنها کافی است از روان کننده‌ای با اثر انفجاری کاهش آب اولیه استفاده شود. بنابراین، روان کننده با خاصیت (Water reducer) به شما کمک شایانی می‌کند.
  2. از سوی دیگر به دلیل کاهش نسبت آب به سیمان زیاد در ساخت قطعات پیش‌ساخته، لازم است تولیدکنندگان از روان کننده‌های پایه پلی کربوکسیلات (ابر روان کننده بتن) استفاده نمایند؛ البته در حال حاضر بیش از ۹۹% تولیدکنندگان از این نوع روان کننده‌ها استفاده می‌کنند.
قطعات پیش‌ساخته بتنی
قطعات پیش‌ساخته بتنی

کلینیک بتن

اگر شغل شما خرید و فروش افزودنی بتن است، در راهنمای خرید انواع روان کننده بتن باید دو تا نکته را رعایت کنید.

  1. شما باید اجناس بازار را به خوبی بشناسید. برای مثال باید بدانید کیفیت و جنس محصولات هر شرکت در چه درجه است و یا جواب تست محصولات آنها چه عددی را نشان می‌دهد. در این صورت می‌توانید به مشتریان خود راهنمایی درستی ارائه دهید تا علاوه بر ایجاد اعتماد، محصول شما را خریداری کنند.
  2. شناسایی تنوع بازار هدف نیز، یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید تا متوجه نیازهای خریدار شوید و محصولی مناسب را به آنها ارائه دهید. این مسأله در میزان فروش روان کننده بتن بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: کاربرد روان کننده بتن

راهنمای خرید انواع روان کننده بتن بر اساس مقدار و روش مصرف

از آن‌جا که روان کننده با سیمان واکنش نشان می‌دهد، مقدار مصرف روان کننده بتن بر اساس درصد وزن سیمان مشخص می‌شود. بر این اساس چنانچه مقدار مصرف روان کننده ۱% وزن سیمان باشد، یعنی به ازای بتنی با عیار ۴۰۰ (۴۰۰ کیلوگرم سیمان در متر مکعب)، مقدار روان کننده‌ لازم ۴ کیلوگرم خواهد بود. البته مقدار مصرف انواع روان کننده بتن به کمک ۴ عامل کنترل می‌شود که در ادامه این مقاله به صورت جامع‌تر به آن می‌پردازیم.

نوع روان کننده

بسته به نوع روان کننده، مقدار مصرف این افزودنی به شرح ذیل است:

  • مقدار مصرف روان کننده‌ها، معمولاً در بازه‌ی ۰٫۵% تا ۱٫۶% وزن سیمان است.
  • مقدار مصرف فوق روان کننده‌ها معمولاً در بازه‌ی ۰٫۴% تا ۱٫۳% وزن سیمان است.
  • مقدار مصرف ابر روان کننده‌ها معمولاً در بازه ۰٫۱% تا ۱٫۲% وزن سیمان است.

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن فیوژن پلاس +FUSION

افزاینده مقاومت بتن و کاهنده آب قوی در مدت کم

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن نئون پلاس +NEON

افزایش اسلامپ بتن با نسبت آب به سیمان پایین در کوتاه‌مدت

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن فیوژن FUSION

کاهنده سریع و قوی آب

روان کننده بتن

روان کننده بتن ایندکس INDEX

افزایش اسلامپ بتن در پای کار، ویژه پمپاژ طولانی

روان کننده بتن

روان کننده بتن کربن CARBON

افزایش اسلامپ و مقاومت بتن در تابستان

فوق روان کننده بتن

فوق روان کننده بتن اوپال OPAL

افزایش میزان روانی بتن در لوله‌های طولانی پمپ

فوق روان کننده بتن

فوق روان کننده بتن توتال TOTAL

افزایش اسلامپ و مقاومت بتن در تابستان

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن کریپتون KRYPTON

ویژه تولید بتن با حفظ اسلامپ در زمستان

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن وانادیوم VANADIUM

تسهیل روان کردن بتن در محل پروژه

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن تالیوم THALIUM

افزایش‌دهنده مقاومت بتن و کاهنده آب پر قدرت

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن نئون NEON

کاهنده قوی آب و روان کننده بتن در مدت بسیار کوتاه

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن آرگون ARGON

مناسب برای تولید بتن در کارخانه‌ها و پروژه‌ها

نوع بتن

  1. بتن معمولی: معمولاً در بتن‌های معمولی، روان کننده‌ها جهت روانی و پمپ‌پذیری بهتر استفاده می‌شوند. از آن‌جا که اکثر اوقات در ساخت بتن‌های معمولی، روان کننده در محل پروژه به بتن اضافه می‌شود، نیاز به دوز مصرف پایینی از این افزودنی است.
  2. بتن پر مقاومت: از آن‌جا که در ساخت بتن‌های پر مقاومت، کاهندگی آب قوی اهمیت زیادی دارد، معمولاً از روان کننده‌های پایه پلی‌کربوکسیلات استفاده می‌شود تا مقدار مقاومت در بیشترین حد خود قرار گیرد. مقدار مصرف ابر روان کننده‌ها برای ساخت بتن‌های پر مقاومت، معمولاً بیشتر از ۰٫۵% وزن سیمان است.
  3. بتن‌های خودمتراکم شونده: در ساخت بتن‌های خود متراکم شونده، لازم است از روان کننده‌های پایه پلی کربوکسیلات (ابر روان کننده بتن) استفاده شود و مقدار دوز مصرف آن در ساخت بتن‌های خود متراکم، باید از ۰٫۶% وزن سیمان بالاتر باشد.
ساخت قطعات پیش ساخته بتنی با بتن خودمتراکم
ساخت قطعات پیش ساخته بتنی با بتن خودمتراکم

محل افزودن روان کننده به بتن

  1. بچینگ: افزودن روان کننده در بچینگ، معمولاً برای کاهش نسبت آب به سیمان و دستیابی به مقاومت بالاتر انجام می‌شود؛ برای این منظور معمولاً از روان کننده‌های پایه پلی‌کربوکسیلات استفاده می‌شود. مقدار مصرف ابر روان کننده‌ها (روان کننده پایه پلی کروبوکسیات) در بچینگ (محل تولید بتن)، می‌تواند بین ۰٫۴ تا ۱٫۲% وزن سیمان باشد.
  2. محل پروژه: اضافه کردن روان کننده در محل پروژه، معمولاً به منظور افزایش روانی بتن انجام می‌گیرد. به همین دلیل می‌توان از انواع روان کننده بتن استفاده نمود. مقدار مصرف این افزودنی بسته به اسلامپ اولیه (سفتی بتنی که سر پروژه رسیده است) و نوع روان کننده‌ای که استفاده می‌شود، متفاوت است و بهتر است برای داشتن بتنی با روانی مناسب و پمپ‌‌پذیری مطلوب، حتماً راهنمای مصرف روان کننده را مطالعه نمایید.
  3. بچینگ و محل پروژه (ریدوز): گاهی اوقات نیاز است مقداری روان کننده در بچینگ و مقداری در محل پروژه به بتن اضافه شود. به این این کار ریدوز کردن گفته می‌شود. در این حالت، مقدار مصرف روان کننده بسته به نوع و دستور و عمل روان کننده قابل استفاده و نوع بتن متفاوت است.

بیشتر بخوانید: تأثیر روان کننده بتن

دمای هوا و بتن

مقدار مصرف روان کننده با دما رابطه مستقیم دارد. یعنیبا افزایش دمای هوا و به تبع آن افزایش دمای بتن، مقدار مصرف روان کننده افزایش می‌یابد تا با افزایش اسلامپ اولیه، افت اسلامپ بتن نیز کنترل شود و بدین‌ترتیب مقدار اسلامپ نهایی محل پروژه در میزان استاندارد خود قرار گیرد.

انواع روان کننده بتن بر اساس لیست قیمت

به طور معمول، روان‌کننده‌های بتن نسبت به فوق روان کننده‌ بتن قیمت پایین‌تری دارند و به همین ترتیب، فوق روان‌ کننده‌های بتن نیز نسبت به ابر روان‌کننده‌ها از قیمت پایین‌تری برخوردارند. شرکت رامکا یکی از تولیدکنندگان انواع افزودنی بتن است که با پشتیبانی ۲۴ ساعته تمام اطلاعات لازم را درباره محصولات خود ارائه می‌دهد و شما می‌توانید برای دریافت لیست دقیق و به روز قیمت روان‌ کننده‌ بتن و انواع افزودنی‌های بتن، با واحد پشتیبانی این شرکت تماس حاصل فرمایید.

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن فیوژن پلاس +FUSION

افزاینده مقاومت بتن و کاهنده آب قوی در مدت کم

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن نئون پلاس +NEON

افزایش اسلامپ بتن با نسبت آب به سیمان پایین در کوتاه‌مدت

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن فیوژن FUSION

کاهنده سریع و قوی آب

دیرگیر بتن

دیرگیر بتن دلکو DELCO

بالا بردن زمان گیرش بتن در تابستان

ضد یخ بتن

ضد یخ ملات مایع اپکس APEX

تسریع‌کننده گیرش ملات، حاوی کلر

ضد یخ بتن

ضد یخ بتن مایع نیترو NITRO

تسریع‌کننده گیرش بتن، فاقد کلر

روان کننده بتن

روان کننده بتن ایندکس INDEX

افزایش اسلامپ بتن در پای کار، ویژه پمپاژ طولانی

روان کننده بتن

روان کننده بتن کربن CARBON

افزایش اسلامپ و مقاومت بتن در تابستان

فوق روان کننده بتن

فوق روان کننده بتن اوپال OPAL

افزایش میزان روانی بتن در لوله‌های طولانی پمپ

فوق روان کننده بتن

فوق روان کننده بتن توتال TOTAL

افزایش اسلامپ و مقاومت بتن در تابستان

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن کریپتون KRYPTON

ویژه تولید بتن با حفظ اسلامپ در زمستان

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن وانادیوم VANADIUM

تسهیل روان کردن بتن در محل پروژه

توجه به بسته‌بندی روان کننده بتن در هنگام خرید

روان کننده‌های بتن در حالت فیزیکی مایع هستند، لذا باید بسته‌بندی‌ آنها مناسب برای حمل مایعات باشد. بهترین بسته‌بندی از لحاظ ایمنی برای روان کننده‌ها، استفاده از ظروفی با مواد پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) است. این ظروف بسته به هدف مصرف روان کننده در اندازه‌های متفاوت در بازار ارائه می‌شود که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم.

انبارداری فوق روان کننده بتن
انبارداری فوق روان کننده بتن
  1. بطری پت ۱ لیتری: مناسب برای ارسال نمونه و کارهای آزمایشگاهی.
  2. گالن‌های ۲۰ لیتری: مناسب برای استفاده در پروژه‌ها و اماکنی که حمل و افزودن روان کننده توسط انسان صورت می‌گیرد.
  3. پالت‌های ۱۰۰۰ لیتری: مناسب برای استفاده در کارخانه‌های بزرگ بتن، تولیدکنندگان قطعات بتنی و … .
  4. فلکسی تانک- flexitank (با ظرفیت حدود ۲۵۰۰۰ لیتر): مناسب برای صادرات و واردات عمده بوده و کاربرد چندانی در خرید و فروش‌های رایج روان کننده در داخل کشور ندارد.

همان‌طور که گفته شد تنوع روان‌کننده‌ها بسیار زیاد است و با توجه به نیاز مصرف کننده و اینکه باید آن را در کدام محل استفاده کنید، متغیر خواهد بود. در این مقاله تلاش شد ضمن تبیین مکانیزم و عملکرد انواع روان‌ کننده‌های بتن، راهنمای خرید این محصول بر اساس نیاز مصرف کننده نیز شرح شود. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید متناسب با نیاز خود، محصولی مناسب با قیمتی مطلوب خریداری نمایید.

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن فیوژن پلاس +FUSION

افزاینده مقاومت بتن و کاهنده آب قوی در مدت کم

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن نئون پلاس +NEON

افزایش اسلامپ بتن با نسبت آب به سیمان پایین در کوتاه‌مدت

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن فیوژن FUSION

کاهنده سریع و قوی آب

دیرگیر بتن

دیرگیر بتن دلکو DELCO

بالا بردن زمان گیرش بتن در تابستان

ضد یخ بتن

ضد یخ ملات مایع اپکس APEX

تسریع‌کننده گیرش ملات، حاوی کلر

ضد یخ بتن

ضد یخ بتن مایع نیترو NITRO

تسریع‌کننده گیرش بتن، فاقد کلر

روان کننده بتن

روان کننده بتن ایندکس INDEX

افزایش اسلامپ بتن در پای کار، ویژه پمپاژ طولانی

روان کننده بتن

روان کننده بتن کربن CARBON

افزایش اسلامپ و مقاومت بتن در تابستان

فوق روان کننده بتن

فوق روان کننده بتن اوپال OPAL

افزایش میزان روانی بتن در لوله‌های طولانی پمپ

فوق روان کننده بتن

فوق روان کننده بتن توتال TOTAL

افزایش اسلامپ و مقاومت بتن در تابستان

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن کریپتون KRYPTON

ویژه تولید بتن با حفظ اسلامپ در زمستان

ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن وانادیوم VANADIUM

تسهیل روان کردن بتن در محل پروژه

11 دیدگاه برای “راهنمای خرید انواع روان کننده بتن: بر اساس روش مصرف، قیمت و نیاز مصرف کنندگان به زبان ساده!

    • پشتیبان سایت گفته:

      استفاده از روان کننده باعث ایجاد حباب زایی در بتن می‌شود؛ اما در صورتی که از این محصول زیاد استفاده شود، حباب‌زایی بیشتر خواهد بود.

    • پشتیبان سایت گفته:

      لازم است به تست‌هایی که در استاندارد ۲۹-۳۰ به آن پرداخته شده و باید روی روان کننده انجام شود، توجه کنید. البته در کنار آن، لازم است یکسری آزمایشات هم روی بتن انجام دهید. یعنی روان کننده را روی بتن تست کرده و کیفیت آن را بسنجید. همچنین شما می‌توانید در محل پروژه، روان کننده را با طرح اختلاط خود آزمایش کنید و میزان کیفیت آن را بسنجید.

    • پشتیبان سایت گفته:

      بتن انواع زیادی دارد؛ بتن پر مقاومت، بتن سبک، بتن فوق توانمند، بتن آب بند، بتن خودتراکم، بتن شاتکریت، بتن مکیده، بتن ضد تشعشع، بتن ضد حرارت، بتن اکسپوز، بتن معماری، پرینت سه بعدی و ….

  1. اشتراک‌ها: روان کننده بتن بر پایه لیگنو: خصوصیات، مزایا و معایب - صنایع شیمی ساختمان رامکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.